Kelajakdagi kasblarning aksariyati matematikani talab qiladi. Hech bo'lmaganda tanlangan universitetga kirish uchun. Shu bilan birga, imtihon savollari yildan-yilga qiyinlashib bormoqda. Bunker maktabining o‘n yillik tajribaga ega o‘qituvchisi Ismat Telyaev bilan kirish imtihonlariga qanday tayyorlanish, pedagogika va matematika haqida suhbatlashdik. Har yili uning 90% shogirdlari o'zlari tanlagan universitetlarda talaba bo'lishadi.
Intervyu beruvchi
Salom, ayting-chi, bunker maktabida qancha vaqt dars berasiz?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Men 2018 yildan beri Bunker maktabidaman.
Intervyu beruvchi
Iltimos, ayting-chi, nima uchun o'qituvchilik qilishga qaror qildingiz?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
O'qituvchilik biz uchun oilaviy ishdir. Onam matematika o'qituvchisi, akam va ikki singlim dars beradi. Ular meni o'qituvchilik bilan shug'ullanishimga ilhomlantirdilar. Garchi, birinchi navbatda, onamning namunasi menga turtki bo'lgan.
Intervyu beruvchi
Ayting-chi, nima uchun ishingiz uchun Bunker maktabini tanladingiz?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Men bilgan eng yaxshi repetitorlar shu yerda ishlaydi. Bu yerga yuqori salohiyatli talabalar tahsil olish uchun keladi. Bundan tashqari, u erda yoqimli atmosfera va xodimlar juda samimiy. Men bu yerda ishlashni qulay his qilyapman.
Intervyu beruvchi
Ayting-chi, abituriyentlar bilan ishlaysizmi yoki asosan kichik yoshdagi maktab o‘quvchilari bilan ishlaysizmi?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Avvaliga bolalarni Prezident maktabiga o‘qishga tayyorlash, abituriyentlarni oliy o‘quv yurtlariga tayyorlash bilan shug‘ullanganman, bora-bora faqat abituriyentlar bilan ishlashga o‘tdim. Ularni milliy va xorijiy oliy o‘quv yurtlariga kirishga tayyorlayman.
Intervyu beruvchi
Ayting-chi, o‘quvchilaringizning necha foizi o‘qishga kirishda muvaffaqiyat qozongan?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Qarang, men har yili o'z ishimni qanchalik samarali bajarayotganimni tushunish uchun o'zimni kuzatib boraman va ma'lum bo'lishicha, har yili talabalarning 90% ga yaqini o'zlari tanlagan milliy universitetlarga kirishadi. Masalan, Narxoz yoki Jahon iqtisodiyoti va diplomatiya universitetiga. Qolgan 10% talabalar Britaniya menejment universiteti kabi xususiy universitetlarga boradilar.
Intervyu beruvchi
Iltimos, ayting-chi, qabulga tayyorgarlik ko'rish uchun eng yaxshi vaqt qachon?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Yaxshi bilim bazasiga ega bo'lgan talabalar uchun shoshilinch kurs etarli bo'lishi mumkin. Agar sizda yo'q bo'lsa, imtihonlarni topshirishdan bir yil oldin tayyorgarlik ko'rishni boshlash yaxshiroqdir.
Intervyu beruvchi
Ayting-chi, talabalaringiz qanday dasturlarda tahsil olishadi?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
O‘quv dasturini davlat standarti asosida o‘zim ishlab chiqaman. Men milliy attestat imtihoniga qanday topshiriqlar kiritilganiga ham qarayman.
Intervyu beruvchi
Ayting-chi, sizning fikringizcha, imtihonlarga tayyorgarlik ko'rish uchun guruh darslari yoki individual darslar samaraliroqmi?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Har bir talaba individual yondashuvni talab qiladi. Guruhda ishlashda o‘zini qulay his qiladigan bolalar bor, boshqalar oldida uyatchan bo‘lib, biror narsani tushunmaganida savol bermaydigan o‘quvchilar bor. Demak, hammasi o‘quvchiga bog‘liq.
Biroq, agar guruh qulay bo'lsa, o'quvchilar o'zlari hal qila olmagan muammolarni boshqalar qanday hal qilishlarini ko'rish uchun boshqa bolalar bilan birga o'qishlari yaxshiroqdir, bu ularni o'qishga va malakalarini oshirishga undaydi.
Intervyu beruvchi
Iltimos, ayting-chi, talabalaringiz tez-tez muammoga duch keladigan mavzular bormi?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Parametrli kvadrat tenglamalar bilan qiyinchiliklar paydo bo'ladi. Gap shundaki, bu to'rt-beshta kichik mavzuni birlashtirgan katta mavzu, shuning uchun talabalar uchun qiyin bo'lishi mumkin.
Har yili men ushbu mavzu bo'yicha rejani aniqlayman, shunda abituriyentlarda bu borada hech qanday savol bo'lmaydi, chunki bu qismdagi milliy sertifikat uchun imtihonda topshiriqlarning qiyinchilik darajasi doimiy ravishda oshib bormoqda.
Intervyu beruvchi
Bunker maktabidagi darslar talabalarga mukammal akademik ko'rsatkichlarga qanday yordam berishi mumkin?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Shunday talabalar borki, mustaqil o‘qib, imtihon oldidan keladi, biz amaliyot testlarini yecha boshlasak, ular kelib, o‘zlaricha masalalarni yechishadi – natijada bitta misolni yechish maktabda o‘qigan abituriyentlarga qaraganda ko‘proq vaqt oladi. Men muammoni qanday to'g'ri hal qilishni va uni qanday tez hal qilishni o'rgataman, chunki imtihonda bitta misol uchun ikki daqiqa vaqtingiz bor. Maqsadga erishish uchun - imtihonni yaxshi topshirish va tanlangan universitetga kirish - muammolarni oson yo'l bilan hal qilish kerak, chunki bitta misol besh daqiqa, o'n daqiqa, yarim soat davom etishi mumkin. Bundan tashqari, agar siz muammolarni tezda hal qilsangiz, bajargan vazifalaringizni ikki marta tekshirishga vaqtingiz bor.
Intervyu beruvchi
Ko'pchilik matematika faqat kirish imtihonini topshirish uchun kerak deb o'ylaydi. Siz o'quvchilaringizga hayotda ular uchun foydali bo'lishini tushuntirishga harakat qilyapsizmi?
Ismat Qudratullaevich Telyaev
Men bu savolga har yili javob beraman. Mening o'n yillik tajribam bor va men bilan o'qishga kelgan har bir talaba matematika hayotda qayerda kerak bo'lishi mumkinligini so'raydi. Ammo, qarang, matematika tanqidiy fikrlashni rivojlantiradi va tasavvurni rivojlantiradi, bu har qanday vaziyatda yordam beradi, hayot tomonidan oldingizga qo'ygan muammolarni ijodiy tarzda hal qilishga imkon beradi.
Shuning uchun kasbingiz matematika bilan bog'liq bo'lmasa ham, sizga hayotda kerak bo'ladi. Faqat sinus ham, kosinus ham foydali bo'lmaydi. Ammo agar siz dasturchi bo'lsangiz, ular sizga albatta kerak bo'ladi. Kimyo va biologiyaga oid mutaxassisliklarda ham matematika ko‘p. Agar diqqat bilan qarasangiz, matematika hamma joyda.