Ingliz tili o'qituvchisi bilan suhbat

  1. Bosh sahifa
  2. Blog
  3. Ingliz tili o'qituvchisi bilan suhbat

Zamonaviy dunyoda, ingliz tilini bilmasdan, yaxshi ta'lim olish va muvaffaqiyatli martaba qurish qiyin. Bugun biz Bunker School o'quvchilariga xalqaro muloqotning asosiy tilini o'zlashtirishga yordam beruvchi Diyora Alisherovna Salmanova bilan suhbatlashamiz.

Intervyu beruvchi

Salom, Diyora. Bunker maktabida ishlash tajribangiz haqida bizga xabar bering. Avvalo maktabga qachon kelgansiz?

Diora Alisherovna Salmanova

Men Bunker maktabiga 2021 yilda kelganman. Meni birga o‘qigan dugonam shu yerga ishga taklif qildi. Bungacha men olti oy boshqa o‘quv markazida xuddi shunday lavozimda ishlaganman. Shunday qilib, men to'rt yildan beri shu yerdaman.

Intervyu beruvchi

Bunker maktabida o'qigan vaqtingiz davomida qancha talaba bo'lgansiz?

Diora Alisherovna Salmanova

Men taxminan 150 kishini aytaman, ehtimol.

Intervyu beruvchi

Siz hali ham universitetda o'qiysiz, shunday emasmi?

Diora Alisherovna Salmanova

Ha, men hozir o'qiyapman.

Intervyu beruvchi

O'qishni tugatgandan so'ng, o'qitishni davom ettirishni rejalashtiryapsizmi yoki boshqa biror narsa qilishni xohlaysizmi?

Diora Alisherovna Salmanova

Men sobiq o'qituvchilar yo'qligiga ishonaman. Ko'nikmalar qoladi, bilimlaringizni baham ko'rish istagi qoladi, bu sizni hamma joyda va har doim kuzatib boradi. Men o'qituvchilik faoliyatini juda yoshligimdan boshlaganman va kasbda yillar davomida o'qituvchilik, birinchi navbatda, o'z mahoratingizni oshirishini tushunib yetdim. Boshqalarga o'rgatsangiz, siz muloqot qobiliyatingizni, empatiyangizni va hissiy aqlingizni yaxshilaysiz. Shuning uchun men o'qitishni davom ettirishimga ishonchim komil. Men hech qachon to'xtamayman deb o'ylamayman. Maqsadim PhD nomzodi bo‘lish va universitetda dars berish.

Intervyu beruvchi

Darslikni erta boshlaganingizni aytdingiz, necha yoshdasiz?

Diora Alisherovna Salmanova

16 yoshda. Men yosh talabalar bilan ishladim. Men to‘rtinchi va beshinchi sinf o‘quvchilariga ingliz tili va matematikadan dars berdim.

Intervyu beruvchi

Ayting-chi, nega dars berishni yoqtirasiz?

Diora Alisherovna Salmanova

Men talabalar bilan muloqot qilishdan zavqlanaman, ular tushunishni va darsga jalb qilishni boshlaganlarida, zaryadlovchi va ishlashni davom ettirishga yordam beradigan energiya almashinuvi mavjud. Bundan tashqari, kimgadir o'z kelajagini qurish va o'zini yaxshilashga yordam berayotganingizni bilish sizga kuch beradi. Va, albatta, talabalarning natijalari ularni rag'batlantiradi. Ular erishib bo'lmaydigan maqsadlar yo'qligini, faqat noto'g'ri tuzilgan o'quv dasturlarini isbotlaydilar. To'g'ri yondashuv topilsa va to'g'ri o'quv dasturi yaratilsa, har qanday talaba bilan eng yuqori natijalarga erishish mumkin.

Intervyu beruvchi

Ayting-chi, sizning talabalaringiz ingliz tilini qanday maqsadda o'rganishadi?

Diora Alisherovna Salmanova

Asosan ular sertifikat olishni xohlashadi. Universitetga kirish uchun IELTS yoki uning oʻzbekcha ekvivalenti CEFR. O‘zbekistondagi ko‘plab universitetlarda ingliz tili asosiy fan hisoblanadi. Shunday ekan, ingliz tili O‘zbekistondagi oliy o‘quv yurtiga kirish uchun tayyorgarlikning ajralmas qismi hisoblanadi.

Intervyu beruvchi

O'z dasturlaringizni ishlab chiqasizmi yoki tayyor dasturlardan foydalanasizmi?

Diora Alisherovna Salmanova

Bizning maktabimizda ingliz tilidagi to'rtta mahsulot mavjud. Birinchi mahsulot General English. U talabalarga o'z-o'zini rivojlantirish uchun asosiy bilimlarni beradi. CEFR degan mahsulot bor, IELTS degan mahsulot bor. Va yangi boshlanuvchilar uchun onlayn kurs mavjud.

Bizda CEFR va IELTS bo'yicha o'z ishlanmalarimiz bor. Maktabda Rossiyadan kelgan metodistlar bilan birgalikda o‘tkazgan kurslarimiz bor. IELTS imtihoniga tayyorgarlik ko'rishga ixtisoslashgan O'zbekistondagi eng yaxshi o'qituvchilar bilan birga ishlab chiqqan kurslarimiz bor. Markazimiz ham ulardan o‘qituvchilarni attestatsiyaga tayyorlash dasturini xarid qildi. Umumiy ingliz tili kursida biz Oksford universiteti metodologiyasidan foydalanamiz.

Lekin o‘z tajribamdan kelib chiqib aytishim mumkinki, bu ishlanma va qo‘llanmalar yetarli emas, shuning uchun men ham markazimizdagi boshqa o‘qituvchilar qatori o‘quvchilar uchun qo‘shimcha materiallar tayyorlab beraman.

Intervyu beruvchi

Shunday qilib, siz talabalarga materialni o'rganishni osonlashtirish uchun mavjud kurslarni yaxshilayapsizmi?

Diora Alisherovna Salmanova

Ha, bu mutlaqo to'g'ri.

Intervyu beruvchi

Ta'limga yondashuvingiz qanchalik individual?

Diora Alisherovna Salmanova

Guruh bilan ishlaganda, albatta, har kimga individual tushuntirishlar berish mumkin emas. Ammo guruh uchun individual ravishda - o'qituvchilar bunday kontseptsiyaga ega - dasturni sozlash mumkin. Masalan, ba'zi mavzularni batafsilroq ko'rib chiqish.

Intervyu beruvchi

Guruhning odatiy o'lchamlari qanday? Sizda turli xil variantlar bor, to'g'rimi?

Diora Alisherovna Salmanova

Ha, bizda darslarning turli formatlari mavjud. Siz guruhda, mini-guruhda yoki yakka tartibda o'qishingiz mumkin. Oddiy guruh olti va o'n etti kishidan iborat. Mini-guruhda ikkidan beshtagacha talaba bor va individual format, albatta, birma-bir.

Intervyu beruvchi

Qaysi format eng samarali deb hisoblaysiz?

Diora Alisherovna Salmanova

Agar siz nutq qobiliyatingizni oshirishingiz kerak bo'lsa, unda guruh g'alaba qozonish variantidir. Til to'sig'ini engish uchun siz ham guruhda o'qishingiz kerak, bu yuz foiz.

Agar siz dasturning akademik qismiga e'tibor qaratishingiz yoki yozishingizni yaxshilashingiz kerak bo'lsa, unda individual darslar yaxshiroqdir.

Intervyu beruvchi

Ayting-chi, nega ingliz tilini o'rganishga qaror qildingiz?

Diora Alisherovna Salmanova

Men ingliz tilini o'rganishni bolaligimda, taxminan olti yoshda boshlaganman. Birinchi sinfga borganimda meni ingliz tili kurslariga yuborishdi. Menda ham ko‘p yigitlar kabi muammo bor edi: men tilni o‘rgandim, keyin taslim bo‘ldim. Natijada, men yillar davomida o'qidim, lekin ingliz tilini bilmasdim. Lekin to‘qqizinchi yoki o‘ninchi sinfda ingliz tili unchalik qiyin emasligini, uni o‘rganish mumkinligini va hayotda foydali bo‘lishini angladim. O'shanda men darslar to'liq ingliz tilida o'tiladigan universitetga kirishga qaror qildim.

Intervyu beruvchi

Shunday qilib, siz o'zingiz xohlagan universitetga kirish uchun amaliy sabablarga ko'ra ingliz tilini o'rganishni boshlagansiz?

Diora Alisherovna Salmanova

Amaliy mulohazalar va ko'p yillar davomida sarflagan ishni yakunlash istagi. Unda hech qanday qiyinchilik bo'lmasa ham. Axir ingliz tilini o'rganish juda oson til.

Intervyu beruvchi

Siz ingliz tilini oson deysiz, lekin ko'pchilik har qanday chet tilini juda qiyin deb biladi.

Diora Alisherovna Salmanova

Ko'pchilik mendan nega ingliz tili oson deb o'ylayman deb so'rashadi. Men ularga javoban so'rayman: "Siz deyarli butun dunyo ingliz tilida gaplashishini bilasizmi?" Ular bilaman deb javob berishadi. Men ulardan yana so'rayman: "Nega hamma ingliz tilini o'rganmoqda?" Ular: “Bilmaymiz”, deyishadi. Bunga javob beraman, odamlarning o'zi juda dangasa mavjudotlar. Nima uchun biz kompyuterlarni yaratdik va texnologiyalarni ishlab chiqdik? Chunki biz hayotimizni osonlashtirmoqchimiz. Odamlar og'ir tilni o'rganish uchun ommaviy ravishda borishmaydi.

Intervyu beruvchi

Talabalaringiz sertifikat sinovlarida qanchalik yaxshi natijalarga erishmoqda?

Diora Alisherovna Salmanova

Menda 100% bor. Talabalar menga IELTS yoki CEFR ga kelsalar 100% oladilar.

Intervyu beruvchi

Boshlang'ich darajadan sertifikatni muvaffaqiyatli topshirish uchun qancha vaqt ketadi?

Diora Alisherovna Salmanova

Birinchidan, bu qanday sertifikat kerakligiga bog'liq - CEFR yoki IELTS. Ular juda o'xshash, lekin hali ham farq bor. CEFR B2 darajasiga erishish uchun siz 9-10 oy davomida tayyorgarlik ko'rishingiz kerak. IELTS ga tayyorlanish ko'proq vaqt talab etadi. Axir bu butun dunyoda tan olingan xalqaro sertifikatdir. Agar siz noldan boshlasangiz, faqat asosiy bilimlarni olish uchun 9 oy, keyin esa IELTS ga tayyorlanish uchun uch oydan besh oygacha vaqt ketadi.

Intervyu beruvchi

Qaysi talabalar bilan ishlash sizga ko'proq qiziq?

Diora Alisherovna Salmanova

Agar qiziqish haqida gapiradigan bo'lsak, hozirda men kattalar auditoriyasi bilan ishlashga ko'proq qiziqaman, chunki men allaqachon bolalar bilan ishlaganman va ularga qanday yondashishni va ularga qanday o'rgatish kerakligini bilaman.

Mening 30 va 40 yoshli talabalarim bor edi, eng katta talaba 57 yoshda edi. Menga ular bilan ishlash qiziq, chunki ular nostandart yondashuvni talab qiladi. Bu yoshda miya allaqachon biroz boshqacha ishlaydi. 30 yoshdan keyin biz yomonroq narsalarni eslaymiz, yangi materialni tushunish biroz qiyinlashadi, shuning uchun o'rganishning boshqa tezligi kerak. Xuddi shu sababdan ham bunday talabalarning muvaffaqiyatini ko'rish ikki karra quvonarli.

Menyu